Communicatiemedewerker | Nationale Raad Zwemveiligheid

In het kort
medewerker marketing/ communicatie/ sponsoring
20 - 40 uur
MBO, HBO, Universitair
Utrecht
27 januari, 16:28
9 februari, 23:59

24-28 uur

Ben jij op zoek naar een baan waarin je écht impact kunt maken? Weet jij hoe je een boodschap helder en aansprekend overbrengt? Hou je van afwisseling en lijkt het je leuk om mee te werken aan een zwemveiliger Nederland?

Wij zoeken een enthousiaste en betrokken collega die communicatief sterk is én resultaatgericht te werk gaat. Iemand die goed kan schrijven, van aanpakken weet, snel schakelt en graag bijdraagt aan een missie die er écht toe doet. Als jij graag verantwoordelijkheid neemt, oog hebt voor detail en met gemak de kern van een boodschap weet over te brengen, dan is dit jouw kans!

Wat ga je doen?
In deze veelzijdige rol houd je je bezig met de communicatie voor de Nationale Raad Zwemveiligheid (NRZ). De ene dag werk je aan kwaliteitsborging in het zwemonderwijs, de andere dag redigeer je het handboek voor het Keurmerk Veilig & Schoon of help je mee met de coördinatie van het Nationaal Plan Zwemveiligheid.

Je maakt deel uit van een klein, bevlogen en behulpzaam team waarin jouw werk direct impact heeft. Jouw belangrijkste taken:

  • Waardevolle content en campagnes bedenken, ontwikkelen en plaatsen op onze websites en social media kanalen. Content die interactie stimuleert en ons bereik vergroot. Denk aan nieuwsbrieven, (pers)berichten, blogs en communicatiemiddelen die mensen écht lezen en begrijpen.
  • Onze huisstijl bewaken en verfijnen, zodat alle communicatie herkenbaar, onderscheidend en professioneel is. Hiermee versterk je het vertrouwen in onze organisatie.
  • PR-werkzaamheden uitvoeren en contacten onderhouden met stakeholders, journalisten en mediavertegenwoordigers, zodat zij snel en helder antwoord krijgen op hun vragen.
  • Interne communicatie verzorgen, zodat collega’s op de hoogte zijn van wat er gecommuniceerd wordt of is gebeurd en collega’s ondersteunen bij communicatie over hun werk.
  • Actief bijdragen aan het uitvoeren van het communicatieplan en meedenken over nieuwe mogelijkheden en strategieën.

Naast deze taken is er ruimte om zelf invulling te geven aan je rol. Zie jij kansen voor verbetering of heb je nieuwe ideeën? We staan open voor jouw inzichten en expertise.

Wie ben jij en wat breng je mee?
We zoeken iemand die:

  • Communicatief sterk is en de Nederlandse taal uitstekend beheerst. Je schrijft heldere, aansprekende teksten en zet deze om naar content die bij onze doelgroepen past.
  • Proactief, accuraat en kritisch is. Je weet behoeftes binnen de organisatie en bij doelgroepen op te halen en durft door te vragen om tot de kern te komen.
  • Goed kan plannen, organiseren en overzicht houdt, zelfs bij strakke deadlines.
  • Flexibel is en makkelijk schakelt tussen verschillende projecten, doelgroepen, taken en prioriteiten.
  • Trends en ontwikkelingen in communicatie en media volgt en hierop anticipeert. Je hebt ervaring met digitale tools en platforms of maakt je die snel eigen.
  • Creatief is en het leuk vindt om ideeën aan te dragen én uit te voeren.

Je hoeft geen specifieke communicatieopleiding te hebben afgerond, zolang je maar beschikt over de juiste eigenschappen en vaardigheden. Wij geloven in talent en inzet!

Wat bieden wij jou?
Bij ons krijg je:

  • Een baan met veel mogelijkheden, waarin je bijdraagt aan een maatschappelijk doel voor een zwemveiliger Nederland.
  • Een dienstverband van 24-28 uur per week, met in eerste instantie een aanstelling voor 1 jaar.
  • Een salaris volgens schaal 8 van de CAO Sport, met leuke secundaire voorwaarden zoals een eindejaarsuitkering, een reiskostenvergoeding, een bijdrage voor je aanvullende zorgverzekering en een laptop en telefoon of vergoeding hiervoor.
  • Flexibele werktijden: we werken op maandagen samen in Veenendaal, andere dagen en tijden zijn in overleg. Thuiswerken behoort tot de mogelijkheden.
  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en het volgen van opleidingen, dankzij onze samenwerking met het Sportcluster Veenendaal.

Wie zijn wij?
Bij de Nationale Raad Zwemveiligheid streven we ernaar om de zwemveiligheid van de Nederlandse bevolking op een zo hoog mogelijk niveau te brengen. Simpel gezegd willen we dat iedereen zich kan redden in het water, dat niemand verdrinkt en dat iedereen in staat is om veilig te recreëren.

De Nationale Raad Zwemveiligheid staat voor kwaliteitsborging in het zwemonderwijs, is betrokken bij het Keurmerk Veilig & Schoon en initiatiefnemer van het Nationaal Plan Zwemveiligheid. Ook zijn we aanvoerder van het project Next Generation Lifeguards, waarbij jongeren in de leeftijd van 12 tot 30 jaar door het hele land gratis korte opleidingstrajecten aangeboden krijgen.

We werken nauw samen met partners uit de branche en maken deel uit van het Sportcluster Veenendaal. Dit is een samenwerkingsverband van de Nederlandse Onderwatersport Bond (NOB), de Nederlandse Toer Fiets Unie (NTFU), de Nederlandse Bowling Federatie (NBF) en de Nationale Raad Zwemveiligheid (NRZ). Hierdoor bouw je een breed netwerk op in de sport en werk je met diverse organisaties samen.

Interesse?
Zie jij jezelf deze rol vervullen? Solliciteer dan nu of stuur deze vacature door naar iemand in jouw netwerk! Laat aan ons uiterlijk 9 februari 2025 weten via communicatie@nrz-nl.nl waarom jij de geschikte kandidaat voor deze functie bent. Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met Martine van de Veen via mvandeveen@nrz-nl.nl en voor meer informatie over de functie met Silke Oude Weernink via 06-5187 5763 of soudeweernink@nrz-nl.nl.

Wij vervullen onze vacatures zelf. Dat betekent dat acquisitie niet op prijs wordt gesteld.

Vacature eigenschappen
Type vacature
medewerker marketing/ communicatie/ sponsoring
Aantal uren
20 - 40 uur
Opleidingsniveau
MBO, HBO, Universitair
Provincie
Utrecht
Datum van plaatsen
27 januari, 16:28
Expiratie datum
9 februari, 23:59
#replace title#