Afdelingsmanager | Sportpunt, gemeente Amsterdam

In het kort
manager/ teamleider/ projectleider, ambtenaar (gemeente, provincie, rijk)
20 - 40 uur
HBO
Noord-Holland
18 april, 15:19
7 mei, 23:59

Uren per week: 36 uur
Vacaturenummer: CA10040101
Werk- en denkniveau: HBO
Salarisniveau: € 5.561,- tot € 7.325,-
Sluitingsdatum: 07-05-2024

  • Je tilt de dienstverlening van de afdeling Sportpunt naar een hoger niveau Daarmee draag je bij aan de ambitie van sportpunt.
  • Je bent verantwoordelijk voor het centraliseren en integreren van de directie brede bedrijfsvoeringstaken binnen de afdeling Sportpunt.
  • Je geeft leiding aan een groeiende afdeling van op dit moment 30 medewerkers, die een grotere centrale rol krijgt in de interne en externe dienstverlening.

De functie
In de functie van afdelingsmanager van Sportpunt ben je verantwoordelijk voor het verder professionaliseren en verankeren van de huidige dienstverlening. Het gaat hierbij zowel om de interne dienstverlening voor alle Sport en Bos- én gemeentelijke collega’s. En daarnaast de externe dienstverlening voor onze sportclubs en de Amsterdammers. Verder ga je aan de slag met het centraliseren en implementeren van verschillende directie brede bedrijfsvoeringstaken binnen de afdeling welke op dit moment per afdeling zijn georganiseerd. Denk hierbij aan financiën (inkoop en verkoop); roostering; communicatie; contractmanagement; facilitaire zaken en klachtafhandeling, die op dit moment nog op verschillende afdelingen plaatsvinden.

Je bepaalt hiervoor de strategie en stelt prioriteiten in de gewenste veranderingen, ook waar het gaat om de juiste inzet van mensen en middelen. Je werkt daarin nauw samen met het Managementteam van Sport en bos, de teamleider en de nog aan te stellen kwartiermaker bedrijfsbureau. Ook verlies je de collega’s niet uit het oog, en weet je jouw afdeling, maar ook de andere afdelingen binnen Sport en Bos goed in deze verandering mee te nemen.

Bij de verdere professionalisering van de huidige interne- en externe dienstverlening, focus je op vier hoofdthema’s:

  1. Optimaliseren van de verhuur en exploitatie van onze sportaccommodaties en sportmaterialen.
  2. Professionalisering van het relatiemanagement, o.a. door heldere communicatie en dienstverlening en de verdere implementatie van het crm-systeem. Het verder professionaliseren van relatiemanagement vraagt om heldere communicatie over het proces maar ook hoe je andere afdelingen meeneemt in de nieuwe werkwijze.
  3. Doorontwikkelen van kennismanagement, o.a. door het implementeren van de nieuwe kennisbank en het ontwikkelen van de efficiënte werkwijze.
  4. Opzetten en beheren van een solide datafundament voor de hele directie.

Je geeft direct leiding aan negen van deze medewerkers en ondersteunt hen bij hun ontwikkeling. Daarnaast werk je nauw samen met de teammanager om ook het andere team te begeleiden. In nauwe samenwerking met het teammanager begeleid je ook het andere team. Het team bestaat uit een mooie mix van persoonlijkheden met verschillende leeftijden en ervaring.

Lees hier verder

Vacature eigenschappen
Type vacature
manager/ teamleider/ projectleider, ambtenaar (gemeente, provincie, rijk)
Aantal uren
20 - 40 uur
Opleidingsniveau
HBO
Provincie
Noord-Holland
Datum van plaatsen
18 april, 15:19
Expiratie datum
7 mei, 23:59
#replace title#