In het kort
medewerker marketing/ communicatie/ sponsoring
20 - 40 uur
HBO
Gelderland
13 mei, 10:12
2 juni, 23:59

0,6 fte

Meer mensen laten bewegen én laten genieten van de gymsport. Dat is het doel van de Koninklijke Nederlandse Gymnastiek Unie (KNGU). De KNGU zet zich in voor kwalitatieve en vernieuwende producten en dienstverlening naar clubs, sporters, ouders, fans en alle andere betrokkenen.

Ben jij…
Een Senior PR Officer, die wil inspireren door de gymsport mooi in beeld te brengen, die weet wat er speelt bij de verschillende doelgroepen van de KNGU, die gedreven en flexibel is en een sterk netwerk heeft binnen de sportjournalistiek? Denk je vaak, ‘dat had ik toch anders verwoord’ of ‘waarom wordt dit op deze manier naar buiten gebracht’? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wat betekent dit?
Als Senior PR Officer ben je verantwoordelijk voor het opzetten en onderhouden van sterke contacten met de pers, het adviseren bij PR-aangelegenheden en het initiëren van verhalen die de wereld dankzij jou te horen krijgt. Daarnaast denk je mee over de PR-strategie, en ben je actief betrokken bij het creëren van het magazine ‘The Connection’ en evenementen die door de KNGU georganiseerd worden of waar TeamNL aan deelneemt. Je komt te werken in een dynamische, informele cultuur waar passie voor de sport hand in hand gaat met een professionele kijk op het communicatievak.

Wat kan je van ons verwachten?

  • Sportieve collega’s die graag actief bezig zijn (en niet alléén met de gymsport);
  • Platte organisatie waarin volop ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en creatieve inbreng;
  • De mogelijkheid om deels thuis te werken, en ondersteuning om ook thuis een fijne werkplek te creëren;
  • Leuke initiatieven zoals een personeelsuitje en een nieuwjaarsborrel;
  • Gevarieerd aanbod aan fruit op kantoor;
  • Salaris: schaal 10 volgens CAO Sport;
  • Een telefoon naar keuze en een laptop waar jij je werk zo goed mogelijk mee kan uitvoeren;
  • Persoonlijk keuzebudget waarmee je van optimaal fiscaal voordeel profiteert;
  • Een duurzaam inzetbaarheidsbudget zodat jij jezelf kan blijven ontwikkelen op gebieden waar jij zelf interesse in hebt;
  • Collectiviteitsvoordeel bij het Zilveren Kruis.

Wat ga je verder concreet doen?

  • Je bent verantwoordelijk voor het opbouwen en onderhouden van goede relaties met de Nederlandse (sport)pers, waaronder het schrijven en versturen van persberichten.
  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor de (sport)pers.
  • Je initieert, organiseert en begeleidt persconferenties met TeamNL.
  • Je weet wat er speelt binnen de sport en initieert acties om deze verhalen proactief naar buiten te brengen.
  • Daarnaast monitor je het vakgebied en deelt intern wat relevant is.
  • Je adviseert MT-leden bij persuitingen.
  • Je draagt redactioneel en uitvoerend bij aan de totstandkoming van het blad The Connection.
  • Je bent tekstueel verantwoordelijk voor het jaarverslag en jaarplan.
  • Je bent onderdeel van het marketing, communicatie & partnerships team (9 collega’s) en je draagt zorg voor goede en constructieve integrale samenwerking binnen en buiten het team.

Wat heb jij hiervoor in huis?

  • HBO+ denk- en werkniveau.
  • Opleiding Journalistiek, Communicatie of soortgelijk.
  • Minimaal 5 jaar ervaring als (Senior) PR Officer – Persvoorlichter.
  • Kennis en ervaringen met de dynamiek binnen de sportwereld of aanpalende werkomgevingen zijn een pre.
  • Je bent politiek sensitief.
  • Inventief, organisatorisch sterk en flexibel.
  • Je brengt energie in de organisatie en voelt je maatschappelijk betrokken.
  • Teamwork en integraal werken zijn voor jou een vanzelfsprekendheid.
  • Bereid om soms in de weekenden te werken.

Zijn wij een match?
Zie jij jezelf in deze baan? Presenteer je dan aan de hand van een korte video. Stuur deze uiterlijk maandag 2 juni a.s samen met je cv en motivatiebrief naar po@kngu.nl. De pitch is bedoeld om een eerste indruk te krijgen van wie jij bent. Doe het vooral op jouw manier. Want wij zijn nieuwsgierig naar de mens achter het cv.

Vragen?
Stuur een mail naar Ilona van Maanen, HR Manager via po@kngu.nl voor meer informatie of als je vragen hebt. Het wervingstraject bestaat uit twee gespreksrondes, een arbeidsvoorwaardelijk gesprek en eventueel een assessment. De eerste gesprekken vinden plaats op dinsdag 10 juni a.s.


Trots op de KNGU
Meer mensen laten bewegen én laten genieten van de gymsport. Dat is het doel van de Koninklijke Nederlandse Gymnastiek Unie (KNGU), de oudste sportbond van Nederland. Al 150 jaar houden we ons bezig met een leven lang bewegen. Van gym, turnen, freerunning tot urban dance, jazzdans, trampoline- en groepsspringen. Van amateursport tot topsport. Voor jong en oud. De KNGU zet zich in voor kwalitatieve en vernieuwende producten en dienstverlening naar clubs, sporters, ouders, fans en alle andere betrokkenen binnen de gymsport. We laten ons inspireren door onze olympische sporthelden. En koesteren ons paradepaardje het nijntje Beweegdiploma. Onder de vlag van Dutch Gymnastics werken we samen met 260.000 sporters, 1.000.000 fans, ruim 900 clubbesturen en 5.000 coaches en trainers aan een plezierige en veilige sportomgeving.

Vacature eigenschappen
Type vacature
medewerker marketing/ communicatie/ sponsoring
Aantal uren
20 - 40 uur
Opleidingsniveau
HBO
Provincie
Gelderland
Datum van plaatsen
13 mei, 10:12
Expiratie datum
2 juni, 23:59
#replace title#