Coördinator Marketing, Communicatie & Partnerships | Nederlandse Triathlon Bond

In het kort
medewerker marketing/ communicatie/ sponsoring
20 - 40 uur
HBO, Universitair
Gelderland
13 november, 09:51
30 november, 23:59

Duursport kent een explosieve groei zowel nationaal als internationaal. De Nederlandse Triathlon Bond (NTB) vertegenwoordigt verenigingen, organisatoren en sporters die actief zijn binnen triathlon en andere vormen van multisporten in Nederland. Onze organisatie beweegt mee met die ontwikkeling – van triathlon tot duathlon en in de toekomst mogelijk fitness racing. In deze snel veranderende sportwereld is het belangrijk om onze identiteit scherp te houden en continu open te staan voor vernieuwende samenwerkingen. Daarom zoeken wij een Coördinator Marketing, Communicatie & Partnerships die tevens een deel van de commerciële belangen kan vertegenwoordigen. 

Over de functie
De NTB werkt het afgelopen jaar aan een digitale strategie die de basis vormt voor de volgende fase van haar marketingactiviteiten. Deze digitale strategie moet niet alleen de zichtbaarheid van de bond vergroten, maar juist ook haar organisatoren en verenigingen een (digitale) groeispurt geven met als resultaat dat nog meer mensen onze mooie duursporten gaan beoefenen. Wij zoeken iemand die richting geeft aan de uitvoering van deze strategie, een klein team van betrokken contentontwikkelaars en specialisten aanstuurt én de betrokken bureaus coördineert die ons ondersteunen bij de uitvoering van onze marketingpropositie. 
Hiermee speel jij een sleutelrol in de verdere identiteitsontwikkeling van de Nederlandse triathlon- en multisport. Hiermee maak je naast de Nederlandse Triathlon Bond ook verenigingen en organisatoren zichtbaarder. Daarnaast ondersteun je de algemeen directeur op het gebied van commerciële ontwikkelingen en onderhoud je proactief contact met onze partners. 

Wat je gaat doen

  • Merk & Communicatie – Je bouwt verder aan de herkenbaarheid van de NTB, zorgt voor een consistente uitstraling op alle kanalen en versterkt onze zichtbaarheid bij leden, verenigingen, organisatoren, partners en media. 
  • Digital & Data – Je leidt het nieuwe digitale marketingproject als product owner en vertaalt strategie naar concrete campagnes. Vanuit de bond is ondersteuning aanwezig op contentniveau. Jij zorgt dat strategie, data en content elkaar versterken en meetbaar bijdragen aan onze doelen.
  • Partnerships & Commercie – Je ontwikkelt en activeert proposities voor partners en sponsoren, voert gesprekken met nieuwe partijen en denkt mee over commerciële groei en positionering van de sport.
  • Coördinatie & Samenwerking – Je coördineert het werk van het marcom-team, onderhoudt contact met bureaus en ZZP’ers en werkt nauw samen met de algemeen directeur. Waar nodig vertegenwoordig je de bond in commerciële overleggen.

Jij brengt mee

  • Minimaal hbo-/wo-niveau en ruime ervaring (5+ jaar) in marketing, communicatie of commerciële projectsturing.
  • Aantoonbare ervaring met digital marketing, campagnes, CRM of automation en het coördineren van bureaus of specialisten.
  • Sterke communicatieve vaardigheden, conceptueel denkvermogen en gevoel voor merk en storytelling.
  • Een ondernemende houding: je pakt eigenaarschap, denkt vooruit en krijgt dingen gedaan.

Wij bieden

  • Een zelfstandige, veelzijdige functie met ruimte voor initiatief en groei.
  • Een dienstverband van 0,8 fte volgens de CAO Sport, schaal 10.
  • Een jaarcontract met intentie tot verlenging.
  • Hybride werkomgeving (Papendal/thuis).
  • De kans om richting te geven aan de identiteit en positionering van de Nederlandse Triathlon Bond.

Solliciteren
Ben jij klaar om onze sport zichtbaarder te maken en bij te dragen aan de volgende fase van onze ontwikkeling? Stuur dan je CV en motivatie uiterlijk 30 november naar directeur@triathlonbond.nl o.v.v. Coördinator Marketing, Communicatie & Partnerships.

Voor meer informatie over de functie kun je per e-mail contact opnemen via directeur@triathlonbond.nl of telefonisch via 085-0701800. Acquisitie op basis van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. 

De NTB onderschrijft de Code Goed Sportbestuur en hecht waarde aan diversiteit binnen haar organisatie.

Vacature eigenschappen
Type vacature
medewerker marketing/ communicatie/ sponsoring
Aantal uren
20 - 40 uur
Opleidingsniveau
HBO, Universitair
Provincie
Gelderland
Datum van plaatsen
13 november, 09:51
Expiratie datum
30 november, 23:59
#replace title#