32 tot 40 uur – regio Rivierenland
Ben jij een ervaren leidinggevende binnen de sport of het sociaal domein en zoek je een dynamische, ambitieuze werkomgeving? Werk je graag aan het uitvoeren van sportbeleid? En krijg je energie van het benutten van kansen binnen een snelgroeiend bedrijf met collega’s die werken vanuit hun passie?
Dan is de rol van Business Unit Manager bij Nationaal Bureau Sport Stimulering écht wat voor jou!
Wie zijn wij?
Als nationale sportaanbieder en uitvoerend specialist werken we bij Nationaal Bureau Sport Stimulering aan het stimuleren én professionaliseren van sporten, bewegen en (buiten)spelen. Samen met partners binnen het onderwijs, de kinderopvang, gemeentes en (sport)verenigingen werken we aan een gezonde toekomst. Vanuit drie initiatieven zorgen wij voor de mogelijkheid om een leven lang actief te zijn:
- Bij Sportdocent focussen wij ons op het vergroten van de kwaliteit én continuïteit van structurele beweegmomenten binnen het onderwijs en in de kinderopvang. We creëren nieuwe beweegmomenten en leveren een bijdrage aan de ontwikkeling en innovaties op het gebied van bewegen.
- Vanuit Sportivun richten we ons hoofdzakelijk op incidentele beweegmomenten voor kinderen in de basisschoolleeftijd, zoals sportkampen, sportdagen en sportieve kinderfeestjes. Ook ondersteunen we sportverenigingen in hun ontwikkeling, zowel op bestuurlijk vlak als in de uitvoering.
- Vanuit NBSS bundelen we de expertise en activiteiten van Sportivun en Sportdocent om gemeenten te ontlasten in de uitvoering van hun sport-, sociaal en/of maatschappelijk beleid.
Wat ga je doen?
Als Business Unit Manager vorm je samen met je projectleiders een effectief team dat verantwoordelijk is voor het waarborgen, opstellen, uitvoeren en evalueren van het lokale sportbeleid. Met jouw rol ben je de verbinding tussen het lokale beleid en de operationele bedrijfsvoering. Je primaire werkzaamheden en verantwoordelijkheden zijn:
- Operationeel: Dagelijks stuur jij je projectleiders (direct) en hun teams (indirect) aan, zodat de doelen van het gemeentelijk sportbeleid worden gerealiseerd. Je bent zichtbaar en betrokken bij opdrachtgevers (gemeenten) en fungeert als hun primaire aanspreekpunt.
- Commercieel: Samen met het commerciële team stel je jaarplannen op en werk je aan de commerciële doelen van de business unit.
- Financieel: Samen met het financiële team stel je operationele (jaar)budgetten op en bewaakt deze, in lijn met de strategische doelen.
Daarnaast ben je lid van het Operationeel Management Team (OMT) waarbij je met vier andere Business Unit Managers en Manager Operations tweewekelijks de operationele zaken met elkaar afstemt. Je bent ook lid van het Management Team (MT), waarin je samen met de andere managers bijdraagt aan organisatie brede doelen en verbeterprojecten. Denk daarbij aan:
- Het terugdringen van kort frequent verzuim;
- Rapportage van behaalde resultaten aan opdrachtgevers;
- Of het (mede-)ontwikkelen van een product of dienst.
Heb je beperkte ervaring in een van de verantwoordelijkheden? Dan is het ook mogelijk om te starten als Assistent Business Unit Manager en door te groeien in een zelfstandige rol.
Wat bieden we jou?
- We zoeken een toekomst-vaste waarde binnen het MT en daarom bieden we je een jaarcontract met intentie tot verlenging voor onbetaalde tijd;
- Een marktconform salaris tussen de € 4.100 en € 5.000 bruto, o.b.v. fulltime, afhankelijk van je leeftijd en ervaring. Optioneel is een prestatie gebaseerde bonusregeling;
- Reiskostenvergoeding;
- Pensioenregeling;
- Vakantiedagen en 8% vakantiegeld;
- Een leuke, uitdagende werkomgeving met gedreven collega’s, waar op onze kantoren in Baarn, Uden en Opheusden een open, eerlijke en gezellige sfeer hangt.
Wie zoeken wij?
De ideale kandidaat voor de rol van Business Unit Manager beschikt over de volgende set van kennis, vaardigheden en ervaring:
- Je hebt een energieke persoonlijkheid en voelt je thuis in een omgeving met fanatieke en sportieve collega’s, waarbij we werken vanuit een familiair gevoel met topsportmentaliteit in een ondernemende organisatie;
- Minimaal een relevante afgeronde HBO opleiding met ten minste 3 jaar ervaring in een leidinggevende functie in de sport (of het sociaal domein);
- Kennis en aantoonbare ervaring van werken met commerciële doelen en financiële verantwoording is een vereiste voor de rol als zelfstandig Business Unit Manager. Maar binnen NBSS laten we onze collega’s graag doorgroeien en daarom is het ook mogelijk om eerst als Assistent Business Unit Manager te starten en door te groeien naar een zelfstandige rol;
- Je beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift uitstekend;
- Je woont in de regio Rivierenland, waarbij je werkgebied (op dit moment) tussen ons hoofdkantoor in Baarn en kantoor Uden is, met als mogelijke werkplek ons kantoor in Opheusden;
- Je kunt een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) 'belast met de zorg van minderjarigen', 'belast met de zorg van hulpbehoevende personen zoals ouderen en gehandicapten' en 'belast met gevoelige informatie en financiële gegevens' overleggen.
Enthousiast? Solliciteer dan via het sollicitatieformulier onderaan deze url en wie weet tot snel! Voor vragen kun je Mirjam mailen via recruitment@nbss.nl
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.