In het kort
medewerker marketing/ communicatie/ sponsoring
20 - 40 uur
HBO, Universitair
Utrecht
9 mei, 12:34
9 juni, 23:59

FC Utrecht is een groeiende club. Het eerste elftal van de FC eindigt al jaren in de subtop van de Eredivisie en presteert de voorbije jaren beter dan ooit tevoren. Maar niet alleen binnen de krijtlijnen maakt de Eredivisionist een goede ontwikkeling door. Ook buiten het veld doet de club steeds vaker en nadrukkelijker van zich spreken. FC Utrecht is een verbindende factor in Utrecht. Niet alleen in de stad, maar in heel de provincie.

Het merk FC Utrecht heeft zich de laatste jaren stormachtig ontwikkeld. Stadion Galgenwaard is praktisch elke thuiswedstrijd uitverkocht, online is het de vierde club van Nederland én grote merken verbinden zich massaal aan de trotse subtopper. FC Utrecht is één van de krachtigste profvoetbalclubs van Nederland, een absoluut A-merk. Om dat te blijven, is het een must om elke dag via verschillende mediakanalen in contact te staan met onze supporters. De komende jaren willen we groeien en het merk verbeteren.

Ben jij (gemotiveerd/ervaren/enthousiast) en op zoek naar een nieuwe uitdaging? Dan is dit wellicht jouw kans! Wij zijn op zoek naar een Allround Content Creator om onze club te versterken.

  • Een tof idee bedenken voor een (commerciële) campagne? Voor jou geen probleem.
  • Een camera pakken en een mooi maatschappelijk project piekfijn in beeld brengen? Check.
  • Op wedstrijddagen de tofste content schieten met een camera? Natuurlijk!
  • En zelfstandig op pad om de kanalen van FC Utrecht te vullen met gave content? Dan zoeken we jou.

Wat ga je doen?

  • Het bedenken, voorbereiden, maken, bewerken, publiceren én analyseren van aantrekkelijke, boeiende en relevante visuele content, zoals foto’s en video’s voor verschillende platforms, waaronder de website, social media-kanalen en meer;
  • Het (mede) beheren van de contentkalender en zorgen voor tijdige planning, productie, en publicatie van al deze content;
  • Samenwerken met andere teamleden om multimedia-content te produceren;
  • Je maakt deel uit van een jong team en rapporteert aan de Coördinator Media;
  • Je bent in verschillende rollen inzetbaar op wedstrijddagen bij FC Utrecht, FC Utrecht Vrouwen en/of Jong FC Utrecht;
  • Je denkt mee over de volgende stappen die we als club kunnen maken.

Functie-eisen

  • Aantoonbare ervaring (2-4 jaar) in contentcreatie;
  • Aantoonbare ervaring met video- en fotografie;
  • Vaardigheid in bewerking en kennis van grafisch ontwerp;
  • Bekendheid met social mediaplatforms en trends;
  • Creatief denkvermogen en in staat om originele contentideeën te bedenken;
  • Teamspeler;
  • Verantwoordelijk;
  • Hands-on mentaliteit.

Dit verwachten wij van jou

  • HBO- of WO-denkniveau;
  • Ervaring in de sport (voetballerij), media en/of journalistiek;
  • Een flexibele houding;
  • Je bent in bezit van een rijbewijs B;
  • Affiniteit met sport, de voetbalcultuur en met FC Utrecht in het bijzonder;
  • Goede beheersing Nederlandse en Engelse taal.
  • Het is vanzelfsprekend een pre als je in de buurt van Utrecht woont.

Dit zijn jouw clubtijden (werktijden)
Je werkt 40 uur in de week. Afhankelijk van het speelschema kunnen de werkzaamheden ook ’s avonds en in het weekend plaatsvinden. Dit is flexibel in te delen in samenspraak met je collega’s.

Dit mag je van ons verwachten

  • Een salaris tussen de € 2.600,- en € 3.100,- per maand op basis van 40 uur.
  • Een inspirerende en niet alledaagse werkomgeving waarin jouw bijdrage wordt gewaardeerd;
  • Drie bijzondere locaties in één functie;
  • Een uitdagende baan waarin geen enkele dag en vraag hetzelfde is;
  • Een laptop en telefoon;
  • Een organisatie vanuit het hart met voldoende ruimte voor creativiteit en eigen initiatieven.

Heb je belangstelling?
Ben je geïnteresseerd in deze functie? Reageer snel via deze link met een motivatiebrief en portfolio.

Vacature eigenschappen
Type vacature
medewerker marketing/ communicatie/ sponsoring
Aantal uren
20 - 40 uur
Opleidingsniveau
HBO, Universitair
Provincie
Utrecht
Datum van plaatsen
9 mei, 12:34
Expiratie datum
9 juni, 23:59
#replace title#